Nytt i samlingen

 
Denna mugg kommer utgå snart så jag passade på att införskaffa den innan det händer. Detta inköp påminde mig om den näst sista muminmuggen i min äga. Den muggen har en liten speciell historia.
 
För er som inte vet så har muminmuggar blivit rätt popukära den sista tiden och förra månaden på mumin dagen såldes en mugg bara för en dag. Och självklart ville jag ha den. Jag satt uppe för att köpa den från nätet vid 11 slaget. (Finsk tid). Några sekunder över elva la jag in den i min kundkorg på hemsidan men det tog någon minut innan jag kom in i den. När jag väl kom in var jag lugn muggen var kvar. Sedan skulle jag bara lägga in mitt kortnummer men, när jag tryckte på köp så ar den slut. Slut! What? 4 minuter över 11?
 
Börjar kolla på några forum och många hade liknande erfarenhet. Så vad gör jag nu? Jag måste ju ha muggen. Kom på att de skulle ha en pop up shop på Odenplan. Jag började kolla på bussarna in till Stockholm. Skulle bli en tidig dag om jag ska in då jag har i runda slängar en och en halvtimme in till Odenplan. Men jag bestämde mig jag ska in.
 
Satte klockan och la mig för att sova. Kunde inte somna. Var bara nervös för ifall jag skulle försova mig, Och sedan började jag fundera jag kanske borde ta en tidigare buss. Halv 7 är kanske för sent. Tänk om det är en massa folk? Tänk om de bara har 100 muggar? Man vet ju inte. Tänk om man måste typ vara bland de 20 första? Ändrade klockan till kvart i 4 för att ta första bussen från Norrtälje. Och försökte sova igen. Gick inte. Till sist gick jag upp vid 3 och satt och läste på telefonen inne på toaletten för att inte störa C. Och vid 4 åkte jag iväg mot Stockholm. C blev väldigt förvånad när jag åkte iväg vid 4 på morgonen då han vaknar att jag går genom dörren då han sovit igenom hela mitt lilla mumindrama.
 
Halv sex var jag på plats på odenplan med 11 personer framför mig. Lättnad. En muminmugg skulle vara min! Satt där och bara väntade medan jag lyssnade på podcasts. Väldigt trött. Fick frågan av expressen live om en intervju (tror de frågade alla framfr och alla sagt nej) men jag sa nej. Kände mig bara trött. Och ju närmare 8 klockan blev desto längre ringlade kön över hela odenplan. Var en rätt skum upplevelse. Alla dessa människor för en mugg? Det är inte bara jag som är lite galen. Vid 8 gick det riktigt fort och jag gick iväg med muggen i min ägo. Riktig glad och nöjg åkte jag hem till norrtälje. När jag väl var hemma halv tio tänkte jag att jag inte alls var trött. Men jag ska försöka sova ändå. JAg satte på något att titta på la mig i sängen och somnade på 10 sekunder. Tydligen blir man trött av att inte sova på en hel natt och sedan åka in till stockholm och köa? Who knew?
 
Ibland dår man göra något lite galet för det man älskar.











Kom ihåg mig?
Jag är en tjugo någonting ingenjörsstudent som pluggar i Stockholm. Jag brinner för foto när jag har tid och försöker annars klara skolan eller komma på hur man ska överleva livet.